bessiere
bessiere
<

Ender Toys village bundle and fountain by Armand P Bayardi Empty Ender Toys village bundle and fountain by Armand P Bayardi

le Mar 16 Juil 2019 - 21:27
This is the Ender toys village and cottage bundle with houses, fences and a well.  The well and fences are both too large for 1/72 but using the hot knife of my pyrogravure I cut the bottom row of stones from the well and removed the top rail from the fences. Using the removed top rails I built the bridge from the removed rails.

As a town centerpiece I wanted a nice fountain and I am very happy with how this turned out once painted as marble and bronze. I also bought the other Ender buildings set and although the doors are too large for 1/72 figures the houses themselves are actually the correct size (to me anyway).  Without spending a fortune I now have a group of houses, enough  to call it a town. There are 2 more buildings not shown in the photos. Since they are 3D printed no priming is needed. The models were very clean and easy to paint, also extremely solid so no fear of breakage. If you're looking for cheap houses (these would work for 28mm) they're not bad at all.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image] [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image] [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Borodino
Borodino
https://unsoixantedouze.blogspot.fr/
<

Ender Toys village bundle and fountain by Armand P Bayardi Empty Re: Ender Toys village bundle and fountain by Armand P Bayardi

le Mar 16 Juil 2019 - 22:32
Traduction pour les anglophobes.

« Voici un village Ender avec ses maisons, ses clôtures et son puits. Le puits et les clôtures sont trop grands pour 1/72 mais en utilisant mon pyrograveur j'ai coupé la rangée inférieure de pierre du puits et enlevé la barre supérieure des clôtures. j'ai construit le pont à partir des rails retirés.

Comme pièce maîtresse de la ville, je voulais une belle fontaine et je suis très content de la façon dont elle a été peinte en marbre et en bronze. J'ai également acheté les autres bâtiments Ender et bien que les portes soient trop grandes pour du 1/72, les maisons elles-mêmes ont une taille correcte (pour moi de toute façon). Sans dépenser une fortune, j'ai maintenant un groupe de maisons, assez pour l'appeler une ville. Il y a 2 autres bâtiments non représentés sur les photos. Comme ils sont imprimés en 3D, aucun apprêt n’est nécessaire. Les modèles étaient très propres et faciles à peindre, tout en étant extrêmement solides, donc pas de risque de casse. Si vous êtes à la recherche de maisons bon marché (pour du 28 mm), elles ne sont très bien. »

Merci Bessiere c’est très intéressant Ender Toys village bundle and fountain by Armand P Bayardi 2524229646

Mon Blog dédié au 1/72